۱۸ آذر ۱۴۰۲

جزئیات وبلاگ

به افراد نیازمند کمک کنید

  • Home / اخبار / جشن عید قربان
جشن عید قربان

جشن عید قربان

عید قُربان یا عید الأضحی به عنوان یکی از عیدهای اسلامی بوده که هر ساله مردم مسلمان در سراسر جهان این به زیبایی جشن میگیرند.

همانطور که میدانید در روز دهم ذیحجه مصادف با روز عید قربان می باشد و در سراسر جهان به عنوان یک روز بزرگ و بسیار شریف است و از اعمال آن میتوان به سنت بزرگ قربانی کردن اشاره کرد. در جشن عید قربان سنت ویژه قربانی کردن، فقط مختص به حاجیان نبوده بلکه تمامی مسلمانان در جهان اسلام بسته به استطاعت مالی خویش می‌توانند قربانی کنند.

 

جالبه که بدانید، ابان بن محمد از امام جواد (ع) نقل کرده است که در روز عید قربان چیزى بافضیلت‌تراز پنج چیز نیست: قربانی‌کردن، در جهت نیکى به پدر و مادر یا خویشاوندى که قطع صله رحم کرده است تا به او چیزى ببخشد و آغاز سلام کند، کسی که از بهترین جاى قربانی‌اش به دیگران طعام دهد و سایر آن را به نزدیکان، همسایگان، یتیمان و نیازمندان و بردگان بدهد و در نهایت از اسیران دلجویى نماید.
در روز عید قربان مرکز خیریه کارمان هم سنت این عید را بر پاکرد. این مرکز جشن عید قربان را در برج نیایش به زیبایی بر پا کرد. تمام تلاش این خیریه در این جشن، برای آوردن یک لبخند، بر روی چهره کودکان ایتام و نیازمندان بود.

مرکز خیریه کارمان سالیان سال است که تمام تلاش خود را برای دست گیری نیازمندان و کمک به بهبود حال آنها می کند. این مرکز دارای فعالیت های گوناکونی از جمله: تحصیل، درمان بیماری، کمک به معیشت نیازمندان، اشتغالزایی و ….. میباشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *